google.com, pub-2456296071679977, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-2456296071679977, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Moje szkockie Smaki : Pikantny quiche z dyni, papryki i czerwonej cebuli / Spicy pumpkin, pepper and red onion quiche

wtorek, 6 października 2020

Pikantny quiche z dyni, papryki i czerwonej cebuli / Spicy pumpkin, pepper and red onion quiche

 

Jesień rozgościła się już na dobre. Jej widoczne oznaki to nie tylko chłodniejsze, deszczowe dni i zdobiące drzewa kolorowe liście. Jesień to również sezon na owoce i warzywa, które właśnie w tym okresie roku dojrzewają i cieszą nas w pełni swoim smakiem.

Na Wyspach, szczególnie popularnym, w tym okresie, warzywem jest dynia. Pokaźnych rozmiarów, soczyście pomarańczowe ‘dyniowe głowy’ już od połowy września można nabyć we wszystkich sklepach, z myślą o Halloween, które świętuje się ostatniego dnia października. Dyniowe lampiony z dziwacznie wyciętymi, mającymi budzić grozę otworami, rozbłyskują we wszystkich ogrodach, ogródkach i ozdabiają wejścia domów, na wiele dni przed tym świętem duchów. 

Ja nie wystawiam takich lampionów, nie dlatego, że mam tu jakieś opory natury religijnej. Czynie to z czysto praktycznego powodu. Wystawiając lampiony i Halloweenowe dekoracje, z trudem opędzicie się od tabunów dzieci, które będą pukać do waszych drzwi w oczekiwaniu na cukierki. Nieozdobione domy są przez dzieciaki omijane😉. Nie mam nic przeciwko takiej tradycji, gdy odwiedzają mnie dzieci z najbliższego sąsiedztwa, ale ostatnim razem, miałam wrażenie ze odwiedziły mnie szkraby z całego miasta. Drzwi się praktycznie nie zamykały a cztery opakowania cukierków, pokaźnych rozmiarów, rozeszły się po niecałych dwóch godzinach. Musiałam udać się do sklepu po kolejne, aby nie odprawiać z kwitkiem kolejnych, próbujących mnie, swoim strojem przestraszyć, maluchów.


Dlatego też, przez ostatnie dwa lata, ‘zawiesiłam’ w tym dniu moją sąsiedzką integracje.

Ozdabiam za to dyniami wnętrze mojego domu. Szczególnie uwielbiam te małe, różnokolorowe, sezonowe o wielkości jabłka lub większej pomarańczy. Tworze z nich kompozycje, które ustawiam w różnych pomieszczeniach w domu, uzupełniając je jesiennym zapachem świecy.

Ale nie o dekoracjach będzie ten post. Dzisiaj przedstawiam wam jeden z wielu moich dyniowych jesiennych przepisów, na pikantny Quiche z dyni, papryki i czerwonej cebuli.

Zapewniam was ze dyniowych pyszności, tej jesieni, na tym blogu nie zabraknie. Jest to bowiem jedyny okres w roku, kiedy mogę je wykonać z lokalnych, wychodowanych w Szkocji warzyw, a tym samym ograniczyć mój ślad węglowy. Jest to też jedyny okres w roku, kiedy mogę kupić te śliczne małe dynie. I z nich właśnie przygotowałam mój dzisiejszy quiche.


Quiche możecie przygotować z dowolnej dyni. Doskonale nada się do tego dynia piżmowa, znana tu jako Butternut squash.

Składniki:

1 opakowanie kruchego ciasta

2 małe dynie wielkości dużej pomarańczy.

2 papryki, ja użyłam czerwonej i pomarańczowej

2 papryczki chili,

1 duża czerwona cebula

3 duże ząbki czosnku

2 czerwone cebulki dymki, możecie użyć też 3 do 4 białych

½ pęczka pietruszki – tylko listki

2 gałązki rozmarynu opcjonalnie łyżeczka suszonego

Kilka gałązek tymianku opcjonalnie 1 łyżeczka suszonego

Kilka łyżek oliwy

120 g sera cheddar.

4 jajka

4 łyżki śmietany double cream lub kwaśnej gęstej 18%

Sól, pieprz do smaku


Ingredients:

pastry

2 small pumpkins the size of a large orange.

2 peppers, I used red and orange

2 chilli peppers,

1 large red onion

3 large cloves of garlic

2 red spring onions, you can also use 3 to 4 white ones

½ a bunch of parsley - only leaves

2 sprigs of rosemary, optionally a teaspoon of dried

A few sprigs of thyme, optional 1 teaspoon dried

A few tablespoons of olive

120 g cheddar cheese.

4 eggs

4 tbsp double cream or 18% thick sour cream

Salt and black pepper to taste


Przygotowanie:

Kruche ciasto rozwijam na blaszce. Używam specjalnej metalowej do Quiche. Blaszka ma podnoszone dno, przez co łatwiej wyciągnąć z niej tarte lub Quiche. Są w niej też liczne otwory, dzięki którym po nakłuciu ciasta widelcem nie muszę używać fasoli lub innych ‘obciążników’ do jego wypieku.

Tradycyjnie nadzienie Quichu wykłada się na surowe ciasto, ale ponieważ w dzisiejszym przepisie użyłam upieczonych warzyw, które nie muszą się długo zapiekać, więc podpiekam ciasto w piekarniku przez 10 minut w temperaturze 200 stopni Celsjusza.

Dynie przekrajam na pół i wyciągam z nich pestki. Układam na tacy do pieczeni. Podobnie czynię z papryką. Czerwoną cebule dziele na ćwiartki.


Czosnek wkładam w całości, jedynie nacinam nożem każdy z ząbków, tak, aby łatwiej było wycisnąć z łupinek upieczone ząbki.


 Papryczkę chili nacinam wzdłuż i oczyszczam z pestek. Układam ją na każdej z połówek dyni.

Na tak przygotowanych warzywach rozkładam rozmaryn i gałązki tymianku, polewam oliwą, solę i dodaje świeżo zmielony pieprz.


Warzywa wkładam do piekarnika rozgrzanego do 200 stopni na około 40 minut.

Po tym czasie wyciągam i czekam aż przestygną.

Upieczone warzywa przekładam do średniej wielkości miski.

Upieczony miąższ dyni, za pomocą łyżki oddzielam od grubej skórki i dziele na drobne kawałki. Podobnie czynie z pozostałymi warzywami. Upieczoną papryczkę chili kroje najdrobniej, aby w trakcie jedzenia nie natrafić na większy pikantny kawałek, który zepsułby mi smak całości. Czosnek wyciskam z łupinek.

Drobno siekam dymkę i dodaje do upieczonych warzyw.


Do małej miski wbijam jajka i dodaje śmietanę. Dokładnie mieszam i dodaje posiekaną pietruszkę. Ponownie mieszam i zawartość wlewam do miski z warzywami. Ostatnim składnikiem, który dokładam do farszu jest starty na tarce z dużymi oczkami ser cheddar. Zawartość dokładnie mieszam i nakładam na wcześniej przygotowany spód z kruchego ciasta. Równomiernie rozprowadzam i wkładam do piekarnika rozgrzanego do temperatury 200 stopni na około 30 do 35 minut.


Po tym czasie wyciągam Quiche i mogę go zaserwować.

Tego typu dania doskonale smakują zarówno na zimno jak i na gorąco.

Ja dzisiejszy Quiche przygotowałam na kolacje, a dokładnie na tzw. Hight Tea.

Podałam go w towarzystwie Prosecco.


Pyszne wytrawne danie, które z pewnością będzie smakować każdemu z członków waszej rodziny.

Smacznego!!!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz