google.com, pub-2456296071679977, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-2456296071679977, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Moje szkockie Smaki : Chicken Fajitas idealne danie na rodzinny, domowy obiad jak i przyjęcie dla przyjaciół.

wtorek, 16 listopada 2021

Chicken Fajitas idealne danie na rodzinny, domowy obiad jak i przyjęcie dla przyjaciół.

 


Szkoci to nacja, która jest bardzo otwarta na wprowadzanie do swojej kuchni dań z całego świata. Polacy, którzy tu mieszkają, z pewnością zauważyli jak bardzo popularna i ceniona jest tu kuchnia hinduska. Na każdym kroku można tu również spotkać chińskie take away jak również tureckie kebaby. Dania tych kuchni zdominowały codzienne menu przeciętnego Szkota.

Coraz większą popularnością zaczynają cieszyć się również dania kuchni meksykańskiej. Półki tutejszych supermarketów wypełnione są przyprawami, półproduktami, jak i gotowymi sosami, pozwalającymi w prosty i szybki sposób przygotować popularne meksykańskie dania.

Do takich należy Chicken Fajitas.

Bardzo lubię to danie. Jest bardzo smaczne, łatwe w przygotowaniu i pozwala mi za każdym razem, dzięki licznym dodatkom, cieszyć się jego innym wariantem smakowym.

Wszystkie składniki do jego przygotowania zazwyczaj kupuje w Tesco, ale widziałam je na także półkach w Asda i M&S. Kukurydze w puszcze, awokado, czerwoną fasole w puszce, świeże pomidory, zielony ogórek, kolendrę, pietruszkę, kwaśną śmietanę czy awokado, dostaniecie w każdym sklepie. Mieszanka przypraw, która jest w daniu użyta również nie jest tak egzotyczna jak by się mogło wydawać- każdy ma je w swojej szafce z przyprawami, nawet osoby, które nie gotują zbyt często.


Problemem mogą być jedynie pszenne placki do Tortilli- w które zawija się przygotowanego kurczaka. Można je dostać jedynie w dużych marketach lub sklepach wyspecjalizowanych w żywności z różnych stron świata.

Nic jednak straconego. Tym, którzy dysponują większą ilością czasu i chcą przygotować danie w bardziej domowej odsłonie, polecam ich samodzielne przygotowanie w domu. Przepis znajdziecie na YouTube.

Składniki: (na porcje dla 4 osób)


½ kilograma dobrej jakości piersi z kurczaka

3 do 4 dużych słodkich papryk tzw. bell pepper.

1 duża biała lub czerwona cebula

3 łyżki oleju roślinnego

Łagodna lub ostra mieszanka przypraw do kurczaka fajitas, w zależności od waszych upodobań smakowych

W skład mieszanki wchodzą: 1 łyżeczka wędzonej papryki, 1 łyżeczka słodkiej papryki, 1 łyżeczka granulowanego czosnku, 1 łyżeczka mielonego kminku, 1(2) łyżeczka płatków chili, ½ łyżeczki czarnego pieprzu i 1 łyżeczka zmielonej soli.

Wszystkie przyprawy należy dokładnie wymieszać i pokryć nimi dokładnie i obficie mięso z kurczaka.


Dowolne dodatki- sos salsa, sos z kwaśnej śmietany, guacamole, świeże awokado, sok z limonki, kolendra, zielona pietruszka, słodki sos chili, kukurydza z puszki, czerwona fasolka z puszki, sałata pekińska, kwaśna śmietana, zielona cebulka lub inne.

Placki do tortilli tzw. Wraps

Przygotowanie:

Zaczynam od dokładnego pokrycia mieszanką przypraw piersi z kurczaka.

Na patelnie wlewam olej i po jego rozgrzaniu wkładam do niej piersi i smażę około 8 minut, z każdej strony, na średnim ogniu.

W czasie, gdy piersi smażą się na patelni, kroje w półksiężyce cebule a paprykę w paski.

Po wyciagnięciu kurczaka wrzucam na patelnie pokrojone warzywa i smażę aż zmiękną.


Piersi z kurczaka kroje w plastry i wkładam do mieszanki warzyw. Smażę przez kolejne 5 minut.

Główny składnik jest gotowy.


Jako dodatki do mojej dzisiejszej wersji przygotowałam dip z crème fraiche (150 ml) 2 spring onions i kilku listków świeżej kolendry.


Pokroiłam też w plastry zielony ogórek i w połówki pomidorki koktajlowe.

Mojego dzisiejszego kurczaka podałam również z sosem salsa, niestety nie przygotowałam go samodzielnie; skorzystałam z gotowej wersji dostępnej w Tesco.

Przed zaserwowaniem placki do Tortilli podgrzałam przez 1 minutę w kuchence mikrofalowej.

Na ciepły placek nałożyłam wszystkie składniki i zwinęłam je w rożek.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz