google.com, pub-2456296071679977, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-2456296071679977, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Moje szkockie Smaki : Chińskie curry z kurczakiem dla zapracowanych

niedziela, 13 czerwca 2021

Chińskie curry z kurczakiem dla zapracowanych


Dzisiejsze danie jest moją autorską interpretacją dania kuchni chińskiej, które można kupić w miejscu, w którym mieszkam, w jednym z lokalnych, serwujących tę kuchnię, punktów take away.

 Zwyczajem tubylców w piątek po pracy nie przygotowuje obiadu i udaje się do bistro, restauracji lub kupuje jedzenie na wynos. Tym razem jednak z tego zwyczaju zrezygnowałam. Zniechęcił mnie czas oczekiwania. Zarówno w restauracji hinduskiej z opcją  take away, w moim ulubionym chips shopie jaki i u 'chińczyka', czas oczekiwania przekraczał 20 minut. Niestety nie byłam tak zapobiegliwa i nie zadzwoniłam wcześniej, aby na określoną godzinę zamówić danie. Na szczęście jestem już na takie okazje przygotowana i zawsze mam w mojej lodówce i szafce składniki, które pozwolą mi na szybkie przygotowanie posiłku po długim i meczącym dniu w pracy.

Muszę jednak zmartwić tych z was, którzy oczekują ode mnie przepisu na sos do chińskiego curry, nie mam na to patentu. O ile dania kuchni hinduskiej nie nastręczają mi problemów, to z postawami Państwa środka, nie jestem już tak oswojona. Staram się z nimi oswoić oglądając programy znanego wam z pewnością Goka Wan (z programów o modzie), który przybliża Brytyjczykom tajniki swojej rodzimej kuchni, w popularnym tu programie ‘Gok Cooks Chiniese’.  Mam nadzieje, że wkrótce przedstawię wam jeden z jego przepisów, który już wypróbowałam.

Póki co posiłkuje się gotowymi sosami i półproduktami, które są dostępne na półkach tutejszych sklepów.

Mimo to mam nadzieje, że mój przepis przypadnie wam do gustu i zachęci do przygotowywania potraw z kuchni chińskiej.

Składniki:

600 g podudzi z kurczak, bez kości i skóry

1 słoik sosu chinese curry

1 duża cebula

1 i ½ łyżeczki przyprawy curry

2 i ½ szklanki zielonego groszku

3 łyżki oleju roślinnego

Szczypta soli do smaku


Przygotowanie:

Podudzia z kurczaka myje, osuszam i kroje na mniejsze kawałki. Na patelnie wlewam olej i rozgrzewam na małym ogniu. Gdy olej osiągnie właściwą temperaturę wkładam podudzia i obsmażam. Następnie dodaje pokrojoną na duże części cebule. Wszystko dokładnie mieszam, dodaje szczyptę soli i curry powder.


Po ponownym wymieszaniu smażę na wolnym ogniu około 3 minut. Gdy przyprawa curry dokładnie otoczy kawałki kurczaka dodaje sos ze słoika.

(Na półkach tutejszych sklepów sosów curry jest co nie miara. Jednym z najbardziej popularnych jest Blue Dragon, ale ja wolę ten firmy Sharwood’s, o średniej ostrości Firma ta tworzy też doskonale sosy do dań tajskich czy hinduskich.)

Mieszam, przykrywam pokrywką i smażę na małym ogniu przez 15 minut.

Ostatnim składnikiem dodawanym do dania jest mrożony zielony groszek. Groszek gotuje się bardzo szybko. Wystarczą max 3 minuty i danie jest gotowe.


Curry podaje z ryżem.


Nie jest to może zbyt oryginalne danie. Jest za to bardzo smaczne i z pewnością przypadnie ono do gustu wszystkim członkom rodziny.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz