google.com, pub-2456296071679977, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-2456296071679977, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Moje szkockie Smaki : Naleśnikowe roladki z wędzonym łososiem i białym kremowym serkiem / Pancake rolls with smoked salmon & white creamy cheese

piątek, 21 sierpnia 2020

Naleśnikowe roladki z wędzonym łososiem i białym kremowym serkiem / Pancake rolls with smoked salmon & white creamy cheese


To moja kolejna impresja na temat wędzonego, szkockiego łososia i nie ostatnia😊Łosoś to obok plamiaka (haddock), jest jedną z najczęściej kupowanych przeze mnie ryb. Smakuje mi we wszystkich postaciach. Gotowany, pieczony, smażony, pikantny, na słodko i skropiony obficie świeżo wyciśniętym sokiem z limonki lub cytryny. Ostatnio wypróbowałam go również w tajskiej zupie curry i w hinduskich fish cake. Doskonale się sprawdził w tym zestawieniu. (Mam nadzieje, że wkrótce nadarzy się okazja i zaprezentuje wam te dania.) Zapomniałam jeszcze wspomnieć o sushi, które również samodzielnie wykonuje, z jego dodatkiem.

Dzisiejszy przepis trochę przypomina w kształcie kęski sushi. To doskonała przystawka czy też przekąska, którą możecie zaserwować waszym gościom, jak również ‘ożywić’ codzienne posiłki. W życiu szkoda czasu na nudę, również tę w kuchni. 

Przyglądając się zdjęciu z postu z pewnością zastanawiacie się nad zielonym kolorem naleśników. Zapewniam was, że nie dodałam do nich żadnego sztucznego barwnika, chociaż w dzisiejszych czasach nawet świeży szpinak, odpowiedzialny za ich przepiękny kolor, można posądzić o sztuczność.


Jeden składnik już wam zdradziłam. Pora na przedstawienie kolejnych, ale zanim to nastąpi dwie małe dygresje. Jak na Moje szkockie smaki przystało przepis na te przystawkę poznałam w Szkocji. Przygotowała go moja koleżanka na swoje urodzinowe przyjęcie. Przystawka prezentowała się pięknie na urodzinowym stole i w 100% wpisała się w mój smak, i teraz ja również chętnie raczę nią moich gości.

Druga dygresja, może wyda wam się to śmieszne, ale dotyczy koloru naleśników, który kojarzy mi się z soczystą zielenią tutejszego krajobrazu. Jak jest tu pięknie, o każdej porze roku, możecie się przekonać czytając mój drugi blog- MOJA mała SZKOCJA.
Po tych dygresjach wróćmy do głównego wątku naleśnikowych roladek.

Składniki na 2 duże naleśniki o średnicy około 28 cm
3/4 szklanki mąki

2 duże ząbki czosnku

2 garści szpinaku

4 łyżki śmietany single cream

Woda - około 1 szklanki

1 jajko

Sól do smaku

2 łyżki brązowego cukru

3 łyżki oleju.

300 g wędzonego łososia

250 g białego kremowego serka

Kilka czarnych oliwek do ozdoby
Drewniane patyczki – wykałaczki 

Ingredients for 2 large pancakes, about 28 cm in diameter
3/4 cup of flour
2 large cloves of garlic
2 handfuls of spinach
4 tablespoons of single cream
Water about 1 cup
1 egg
Salt to taste
2 tablespoons of brown sugar
3 tablespoons of oil.
300 g of smoked salmon
250 g of white cream cheese
A few black olives for decoration
Wooden sticks - toothpicks

Przygotowanie:

I. W do miski wrzucam i mieszam wszystkie suche składniki- mąkę, sól i cukier

II. W blenderze miksuje szpinak z dodatkiem czosnku. Dodaje kila łyżek wody – około 4 tak, aby składniki łatwiej się zmiksowały.
III. Szpinak w ‘płynnej’ postaci, wraz z jajkiem i śmietaną dodaje do suchych składników, wszystko dokładnie mieszam i  dodaje wodę tak, aby uzyskać właściwą dla naleśników konsystencje.
IV. Do patelni wlewam olej, rozgrzewam go i wlewam połowe naleśnikowego ciasta. Naleśniki smażę na średnim ogniu tak, aby się zbyt mocno nie ‘zbrązowiały’.
V. Usmażone naleśniki odstawiam do ostygnięcia.
VI. Na ostygnięty naleśnik nakładam kremowy serek i rozprowadzam go po całej powierzchni naleśnika.

VII. Rozkładam plastry wędzonego łososia i roluje tak przygotowane naleśniki. 

VIII. Po zrolowaniu, naleśniki wkładam do lodówki na 30 minut do 1 godziny. Po tym czasie wyciągam i kroje je ostrym nożem w krążki o grubości około 2 cm.

IX. Aby ułatwić raczenie się przysmakiem, 'spinam' go wykałaczką i ozdabiam czarną oliwką.

Przystawka wygląda bardzo optymistycznie i smakuje bosko. Jeśli chcecie uzyskać bardziej pikantny smak, to możecie rozsmarowany na naleśniku serek, posypać czarnym lub kolorowym, świeżo zmielonym pieprzem.

Życzę smacznego!

PS. Naleśniki możecie wykonać również z dodatkiem innych warzyw i skomponować przepiękny kolorowy, naleśnikowy torcik z dodatkiem wędzonego łososia. Ale to już temat na inny post.

2 komentarze:

  1. Witam
    Polecam przed nałożeniem łososia posmarowanie serka chrzanem.
    Ja też często przygotowuje te przystawkę dla moich gości.
    Pozd. Ania

    OdpowiedzUsuń