google.com, pub-2456296071679977, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-2456296071679977, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Moje szkockie Smaki : Roladki z tortilli z pastą z awokado i wędzonym łososiem.

wtorek, 12 kwietnia 2022

Roladki z tortilli z pastą z awokado i wędzonym łososiem.


Jak tam wasze przygotowania do świąt? Zrobiliście już zakupy? Dom wysprzątany lub może lepiej użyć słowa wypucowany? Mam nadzieje, że uda się wam trochę zwolnić i wypocząć w rodzinnym gronie.

Ja w tym roku niestety pracuje w Wielkanoc. Wolny mam jedynie wielkanocny poniedziałek, ale w Szkocji, gdzie mieszkam, nie ma tradycji obchodzenia drugiego dnia świąt. Celebruje się tu jedyne Easter, czyli wielkanocną niedziele. Tradycja jest tu zupełnie inna niż w Polsce. (Pisałam o tym na moim drugim blogu - MOJA mała SZKOCJA, link znajdziecie tu.)

Tutaj te święta to przede wszystkim dobra zabawa dla dzieci, które dzień zaczynają od tradycyjnego poszukiwania jajek, najczęściej czekoladowych, w przydomowym ogrodzie.

W tym roku nie obchodzę więc tradycyjnych Świąt, ale nie oznacza to, że odmawiam sobie drobnych przyjemności-cieszę się wolnymi dniami przed świętami i spędzam je aktywnie. Podarowałam sobie wypieki (zresztą nigdy nie były one moją najmocniejszą stroną). Ograniczę się jedynie do tradycyjnego wielkanocnego żurku i sałatki warzywnej z rybą, na która przepis mam nadzieje jeszcze opublikować przed świętami. Pozostałe dania będą mało tradycyjne i proste w wykonaniu, ale równocześnie nawiązujące do wielkanocnej tradycji(ryba i jajka), czy to przez użyte składniki, czy to też przez ich kolory (zieleń).

I tak z potrzeby chwili powstał przepis na roladki z tortilli z pastą z awokado i wędzonym łososiem.


 Zauważyłam, że posty z przepisami moje proste roladki cieszą się dużą popularnością. Mam więc nadzieje, że i dzisiejszy przepis również przypadnie wam do gustu.

Składniki:

Z podanych poniżej składników przygotowałam 2 rapsy i po pokrojeniu uzyskałam 10 roladek.

-200 g wędzonego łososia

-2 awokado

- sok z ½ limonki

- kilka gałązek tymianku- jedynie listki

-kilka listków zielonej pietruszki

-sól i pieprz do smaku.

-2 pszenne tortille


Przygotowanie:

Zaczynam od przygotowania pasty z awokado. Pasta ta doskonale nadaje się do kanapek. Sprawdza się również w połączeniu z gotowanym jajkiem.

Awokado przekrajam wzdłuż na dwie części. Usuwam pestkę i za pomocą łyżki stołowej oddzielam od skórki.


 Rozdrabniam je za pomocą widelca i skrapiam sokiem z ½ limetki, dodaje drobno posiekaną pietruszkę i listki tymianku.

Ostatnimi składnikami pasty są sól i mój ulubiony czerwony pieprz, którym dodaje w dość dużej ilości- 1 łyżeczka ziaren, rozcieram je w dłoni lub w moździerzu.

Wszystko dokładnie mieszam, aż do uzyskania jednolitej gładkiej masy.


Na desce rozkładam tortille i nakładam na nią połowę pasty.

 Dokładnie rozprowadzam pastę po jej powierzchni. Na rozsmarowaną pastę nakładam plastry wędzonego łososia (100 g na jedna tortille).

Zwijam w rulonik i ostrym nożem kroje na roladki o szerokości 2 do 2,5 cm.


Oczywiście końcówki nie mogą się zmarnować. Błyskawicznie je pochłaniam.

Uwielbiam połączenie tej pasty i łososia. Z pewnością nie wytrwałabym do momentu obfotografowania, dlatego też, zupełnie bezkarnie zjadam końcówki, bez uszczerbku dla efektu końcowego.


Roladki układam na talerzu i niezwłocznie przystępuję do konsumpcji!

Życzę wam równie dobrej zabawy przy wykonywaniu roladek i oczywiście Wesołych Świąt!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz