google.com, pub-2456296071679977, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-2456296071679977, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Moje szkockie Smaki : Scotch Woodcock Recipe - (Creamy Scrambled Eggs and Anchovies on Toast)

niedziela, 22 marca 2020

Scotch Woodcock Recipe - (Creamy Scrambled Eggs and Anchovies on Toast)

Prawe każdy z nas ma swój patent na udaną jajecznice. Jedni smażą ją na masełku, drudzy z dodatkiem cebulki, szczypiorku lub kiełbaski. Smakosze dogadzają sobie dodając do niej wszystkie powyższe składniki równocześnie. Również Szkoci wypracowali swój sposób na jej przyrządzenie jak i również odpowiednie podanie. 
Scrambled eggs to obowiązkowy składnik Scottish breakfast. Dzisiejsze danie też jest daniem śniadaniowym, ale bez tych wszystkich mięsnych dodatków jak kiełbaski, bekon, Huggins, black pudding.
Opcja ta z pewnością wielu z was przypadnie do gustu i z pewnością zagości w waszej kuchni, zwłaszcza, że tak przyrządzoną jajecznice można podać z rożnymi dodatkami. 


To danie śniadaniowe jest łatwe i tanie w przygotowaniu, pożywne i co najważniejsze można je wykonać w zaledwie 15 minut. Więcej czasu zajęła mi dekoracja stołu, przygotowanie naczyń do serwowania niż przygotowanie samych scrambled eggs.
Składniki:
- na jedną osobę – 2 jajka
- puszka filetów Anchovies 
- łyżka masła
-6 łyżek śmietany double cream (to moja wersja można użyć single cream lub pełnotłustego mleka - 1/3 szklanki)
- pieczywo może być tostowe, ja użyłam chleba z ziarnami, który kupiłam w Tesco
-sól pieprz do smaku
-szczypiorek do dekoracji
-pomidorki koktajlowe (opcjonalnie)



Przygotowanie:
Chleb kroimy na kromki. Ja przygotowałam 4 dość grube. Wkładamy do tostera. Na grillu elektrycznym lub suchej patelni układamy pomidorki koktajlowe i grillujemy, aż skórka zrobi się delikatnie brązowa a pomidorki miękkie. Ja moje na grillu ułożyłam około minuty wcześniej przed smażeniem jajek.
Jajka, śmietanę ze szczyptą soli (dosłownie szczyptą, ponieważ filety Anchovies są bardzo słone) i pieprzu wkładamy do miski i ubijamy około 1 minuty.
Na patelni roztapiamy łyżkę masła i wlewamy tak przygotowaną, gładką miksturę.
 
Smażymy na wolnym ogniu, aż jaja się zetną - około 2 minut. Przed smażeniem jajek do tostera wkładamy pokrojone kromki chleba. Po przygotowaniu scrambled eggs podajemy je układając na ‘stostowanych’ kromkach chleba, z dodatkiem filetów Anchovies i szczypiorku.
Pyszna alternatywa dla jajecznicy z cebulką.
Większość składników miałam w domu, nie chodziłam niepotrzebnie po sklepach. Anchovies to zapasy jeszcze ze świąt Bożego Narodzenia, szczypiorek jest z mojego ogródka.
Chleb z ziarnami kupiłam, bo tylko taki był dostępny w sklepie, w dobie ograniczeń. Oczywiście razowy chleb lub ten z ziarnami jest najlepszy do serwowania. Jeśli takiego nie macie to wystarczy zwykły chleb tostowy.
Życzę smacznego i dużo zdrowia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz