google.com, pub-2456296071679977, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-2456296071679977, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Moje szkockie Smaki : Danie z kalafiora, cieciorki i mielonego mięsa drobiowego inspirowane smakami bliskiego wschodu.

sobota, 3 czerwca 2023

Danie z kalafiora, cieciorki i mielonego mięsa drobiowego inspirowane smakami bliskiego wschodu.

  


Kalafior to warzywo, które uwielbiam w każdej postaci. Dania z nim w roli głównej, czy też dodatkiem do innych składników, zawsze będą przyciągać moją uwagę. Mogłoby się wydawać, że nie znajdzie się zbyt wielu przepisów z udziałem tego warzywa. Większość z nas bowiem łączy je jedynie z zupą lub zjada gotowany z dodatkiem masła. Okazuje się jednak ze potraw z jego udziałem jest dość pokaźny wachlarz, a niektóre z nich, z dodatkiem tego warzywa są czasem dość zaskakujące.

Kilka dni temu moja znajoma Lara, która pochodzi z Syrii, a której dania prezentowałam już a tym blogu (link tu), jak również zaprosiłam was do odwiedzenia jej wegańskiego fast food (link tu) mieszczącego się w Victorian Market w Inverness, zaprosiła mnie na obiad. Jako danie główne zaserwowała to wymienione w tytule postu. Jak się z pewnością domyślacie, rozsmakowałam się w tym orientalnym połączeniu kalafiora, cieciorki i mięsa i postanowiłam się tym smakiem z wami podzielić. Jeden ze składników zmieniłam. W mojej codziennej diecie unikam bowiem jedzenia czerwonego mięsa, dlatego też zdecydowałam się zastąpić je mielonym mięsem z kurczaka. Pozostałe składniki nie uległy zmianie. Moja wersja smakowo oczywiście nieco rożni się od dania Lary (ze względu na zmianę rodzaju mięsa) i z pewnością odbiega smakiem od bliskowschodniego oryginału, ale zapewniam was, ze moje zestawienie jest równie ciekawe i bardzo smaczne i wielu z was przypadnie do gustu.



W najbliższych dniach opublikuje na blogu przepis na kolejne danie, którym zostałam uraczona na obiedzie. 

Składniki (porcja dla 4 osób):

- średniej wielkości kalafior

- ½ kg mięsa mielonego z kurczaka (w oryginalnym przepisie jest to wołowina)

- 1 puszka cieciorki (250 g)

- 3 garście liści szpinaku

-przyprawy- kilka ziaren ziela angielskiego, kilka ziaren pieprzu, ½ łyżeczki ziaren kopru, 1 łyżeczka kminu rzymskiego, ½ łyżeczki ziaren gorczycy, 1 łyżeczka mielonej ostrej papryki, sól do smaku


- 4 duże łyżki oliwy exstra virgin

- jogurt grecki (ja użyłam 6 dużych czubatych lóżek)

- kilka listków świeżej mięty

- sok z ½ cytryny


Przygotowanie:

Kalafior umyty dzielę na mniejsze kawałki i wrzucam do gotującej się wody z dodatkiem soli. Gotuje aż zmięknie.

Do garnka lub dużej głębokiej patelni, wlewam oliwę i wrzucam roztarte w moździerzu przyprawy. Mieszam i po około 1 minucie wrzucam do garnka mięso.

Smażę je na dużym ogniu przez około 2 minuty, następnie zmniejszam ogień i wrzucam lekko przepłukaną cieciorkę. Ponownie mieszam. Garnek przykrywam pokrywką i duszę pod przykryciem około 10 minut.


Po tym czasie dodaje ugotowany kalafior- ważne, aby go nie rozgotować różyczek kalafiora - nie powinny się rozpadać. Oprószam je zmielona ostrą papryką i mieszam z pozostałymi składnikami przez około 2 minuty.

Dodaje liście szpinaku i ponownie mieszam, aż lisice lekko się zblanszują.

Dane jest gotowe.


Aby je w pełni ‘wykończy’ przygotowuje sos z jogurtu greckiego. 

Do miski wkładam 5 dużych łyżek jogurtu, wyciskam sok z ½ cytryny, dodaje szczyptę soli wszystko dokładnie mieszam i dodaje drobno posiekane liście świeżej mięty.

Danie nakładam na talerz i ‘omaszczam’ je dużymi kleksami jogurtowego sosu.


Można zaczynać konsumpcję 😊



PS

Wszystkim bardzo dziękuję za śledzenie bloga. Choć przepisy pojawiają się tu ostatnio sporadyczne, to oglądalność w ostatnim miesiącu mile mnie zaskoczyła. Przepraszam, za nieregularność wpisów, staram się powrócić do dawnego rytmu publikacji, mam nadzieje, że uda mi się to w najbliższym czasie.

1 komentarz:

  1. Wygląda bardzo apetycznie! :-)

    Zapraszam na moje social media:
    www.truskawkowa-fiesta.blogspot.com
    www.facebook.com/truskawkowa.fiesta
    www.instagram.com/truskawkowa_fiesta

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń