google.com, pub-2456296071679977, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-2456296071679977, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Moje szkockie Smaki : Antipasto Pasta Salad

wtorek, 5 września 2023

Antipasto Pasta Salad

 

Lato zbliża się ku końcowi serwując nam cudowną, nieszkocką pogodę. Żar leje się z nieba. Jutro temperatura ma zbliżyć się do 27 stopni.  Gdyby nie świadomość, że to już 5 września można by pomyśleć, że to początek lata.

Taka pogoda to też okazja do przygotowywania letnich potraw. Lato zawsze, w mojej kuchni, stoi pod znakiem kuchni śródziemnomorskiej. Potrawy te bowiem najlepiej sprawdzają się, gdy z nieba leje się żar. W tym sezonie okazji do ich przygotowania miałam co nie miara. Niestety nie wybierałam opcji dietetycznych, a co za tym idzie przybyło mi kilka kilogramów

Nie ma jednak tego złego co by na dobre nie wyszło. Zaczęłam ponownie biegać i to po plaży! O 6 rano nie ma na niej żywego ducha. a unoszące się nad taflą wody słońce, to widok bezcenny.

Udało mi się wygospodarować kilka dniu urlopu i wstrzeliłam się z nim w przepiękną pogodę. Rano biegam, a po południu oddaje się rozkoszom konsumowania, wcześniej przygotowanych potraw.

Dzisiaj danie z makaronu. Sałatka, wykonana według przepisu Lory, Włoszki, z która kilka lat temu uczęszczam do Moray College. 

Składniki:


-kilka dojrzałych, soczystych pomidorów

-1 bakłażan

-paczka suszonych pomidorów około 100 g

- pęczek bazylii

- pęczek pietruszki

- mozzarella- ja użyłam 1 opakowanie

-1 opakowanie salami Milano- 100 g

-2 czerwone papryki – możecie użyć w innych kolorach

-½ szklanki czarnych oliwek

- kilka łyżek oliwy (oczywiście włoskiej)

- makaron świderki- opakowanie 500g

-sól i pieprz do smaku, ocet balsamiczny opcjonalnie

Przygotowanie:

Zaczynam od pokrojenia bakłażana (w plastry) i papryki. Bakłażan oprószam solą i pozostawiam go na talerzu około 30 minut. Sól wyciągnie z niego wodę. Za pomocą papierowego ręcznika osuszam go z wody i układam na grillu, podobnie jak pokrojoną paprykę. 


Gdy warzywa się grillują nastawiam wodę na makaron i przygotowuje dresing.

Ważne jest, aby wszystkie składniki były gotowe, kiedy makaron się ugotuje.

Kroje więc na kawałki pomidory, oliwki, suszone pomidory, salami i mozzarellę.

Do miski wyciskam sok z cytryn i limonki, wlewam oliwę i wrzucam posiekaną pietruszkę i bazylie. Dodaje sól i pieprz do smaku. Dokładnie mieszam.


Do tak przygotowanego dresingu dodaje makaron, nie ostudzam go dodaje gorący, tuż po ugotowaniu i mieszam tak aby dresing pokrył wszystkie świderki makaronu. Następnie dodaje wszystkie pozostałe składniki i dokładnie mieszam.


Sałatkę podaje bezpośrednio po przygotowaniu z dodatkiem białego pieczywa.

Można ją również ostudzić i podawać po schłodzeniu w lodówce.


Pyszny, choć mało kaloryczny smak lata na talerzu!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz