google.com, pub-2456296071679977, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-2456296071679977, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Moje szkockie Smaki : Domowe burgery w trochę innym wydaniu

piątek, 2 grudnia 2022

Domowe burgery w trochę innym wydaniu

Zniknęłam na kilka tygodni z mediów społecznościowych, co nie znaczy, że przestałam gotować i przestawiłam się na dania take away. Wręcz przeciwnie. Codzienne gotowanie i przygotowywanie zdrowych dobrze zbilansowanych posiłków stało się dla mnie priorytetem. Oprócz gotowania obiadów, przygotowywania zdrowych śniadań, skupiłam się mocno lunchach, które zabieram codziennie do pracy. Od razu znaczę, że nie jestem na żadnej super odchudzającej diecie, ale ścisłe trzymam się żywieniowych zaleceń lekarza i musiałam mocno przeorganizować moją kuchnie i to w wielu aspektach.

Powodów tak daleko idących zmian jest wiele, jednak najważniejszym z nich jest moje zdrowie. Ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu okazało się, że zmagam się z niedokrwistością, w powszechnie znaną pod nazwą anemii. Seria wizyt lekarskich i rozlicznych konsultacji, a także przebytych rozlicznych badań niestety nie doprowadziły do wyjaśnienia co jest jej przyczyną. Jedynym logicznym wytłumaczeniem jest dość radykalne ograniczenie przeze mnie spożycia mięsa. Co prawda starałam się zastąpić go składnikami roślinnymi. Nie dopilnowałam jednak prawidłowego ich zestawienia. Ci z was, którzy stosują podobna dietę z pewnością wiedzą o czym mówię.

Mimo moich dolegliwości nie zamierzam jednak zrezygnować z wyeliminowania z mojej diety mięsa. Musze jednak na pewien czas powrócić do jego spożycia i szybko odbudować prawidłowy poziom żelaza.

Dziękuje wszystkim którzy śledzą mój blog za liczne wizyty i zapytania o kolejne przepisy i obiecuje ponownie regularne publikacje, jak tylko podreperuje moje zdrowie.

A dzisiejszy przepis jest ścisłe powiązany z moją dietą. Burgery w trochę innym wydaniu; serwuje je bowiem w zestawieniu z ziemniakami, a nie bułką.

Składniki (porcja dla 2 osób):

- ½ kg dobrej jakości mielonej wołowiny

- ½ łyżeczki ostrej papryki

- ½ łyżeczki świeżo zmielonego pieprzu

- 1 łyżeczka oliwy

- Kilka listków natki pietruszki

Dodatki: ziemniaki, cebula, świeża papryka, sałatka Coslow


Przygotowanie:

Mięso wkładam do miski i dodaje przyprawy- ostrą paprykę i świeżo zmielony pieprz. Dodaje posiekaną natkę z pietruszki i łyżeczkę oliwy i wszystkie składniki dokładnie mieszam. Miskę przykrywam i odstawiam do lodówki na około 30 minut.

W tym czasie gotuje ziemniaki i kroje paprykę w cząstki, cebule w talarki. Wyciągam z lodówki mięso i formuje burgery.


Układam burgery na grillu elektrycznym razem z pokrojonymi warzywami i smażę prze około 5 minut (używam grilla z przykryciem, który zapieka obustronnie).

Po tym czasie pozostaje mi jedynie zaserwować danie.

Jego przygotowanie nie jest czasochłonne, a zestawienie burgera z ziemniakami i grillowanymi warzywami i sałatką dobrze się komponuje. Mam nadzieje, że pozwoli mi również odbudować ubytki żelaza w moim organizmie i przywrócić ponownie dobre samopoczucie.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz