google.com, pub-2456296071679977, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-2456296071679977, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Moje szkockie Smaki : Moje szkockie Smaki

czwartek, 2 stycznia 2020

Moje szkockie Smaki


Cullen skink
Witam was na moim kulinarnym blogu! A dokładniej na moim smakowym szkockim blogu. Stworzenie takiego miejsca, gdzie mogłabym się z wami podzielić moimi szkockimi smakami kołatało mi z tylu głowy od kilku miesięcy. Nowy Rok to czas realizacji postanowień. A takim właśnie moim noworocznym postanowieniem było stworzenie bloga poświęconego smakom, które poznałam w Szkocji. I jak to zwykle (z przyrzeczeniami) bywa, z początkiem Nowego roku zaczynam je spełniać. Nie będę biegać, odchudzać się czy też wymieniać mojej garderoby. Będę się za to dobrze i zdrowo odżywiać i promować coś, co tu (w Szkocji) jest obecnie bardzo na czasie – dbałość o zdrowie psychiczne. 
Scottish fish (Haddock) and chips
Z pewnością wielu z was zastanawia się dlaczego akurat o tutejszych smakach zamierzam pisać. Szkocka kuchnia.(?!) Czy coś takiego w ogóle istnieje? W powszechnie panującej, wśród naszych rodaków na Wyspach (a nawet wśród tych żyjących w samym sercu Szkocji) opinii, o tutejszej kuchni, istnieje przekonanie że nie można tu zjeść nic smacznego. Dlaczego więc ja Polka, z dość niedługim stażem pomieszkiwania w tym kraju (2014 r.) decyduje się zająć tym tematem? Moja odpowiedz jest prosta- z przekory. Lubię mierzyć się z nowymi wyzwaniami, a przekonanie wielu z was do czegoś nowego, a dokładnie do nowych smaków (szkockich), uważam za takowe. 
Zapewniam, że mile was zaskoczę i zmienię wasze postrzeganie tego pięknego kraju, za pośrednictwem jego kulinarnych skarbów. Bez obaw nie będę was zamęczać milionem przepisów na doskonale przyrządzony Haggis, chociaż i jego tu również nie zabraknie. 
Nie będzie to jednak typowy blog kulinarny z przepisami i potrawami, które wam polecam. Powiedziałabym, że bardziej będą to felietony lub zbiór ciekawostek o tutejszych zwyczajach i historii kulinarnej.
Scotch broth

Zapraszam was na kulinarną przygodę z Moimi Szkockimi Smakami, smakami dawnej i współczesnej Szkocji. Smakami i zapachami przyprawionymi garścią historii i sporą szczyptą multikulturowej współczesności. 
Serdecznie zapraszam!
Agnieszka

Zapraszam Was do śledzenia mojego drugiego bloga MOJA mała SZKOCJA.
PS Jeśli chcesz odwiedzić Szkocje i doświadczyć na miejscu tutejszej kuchni, a jesteś obywatelem kraju, który musi posiadać wizę przy wjeździe do UK, lub jeśli planujesz wakacyjny wyjazd do miejsca, gdzie wiza jest konieczna, to możesz ją nabyć klikając w ten link. Łatwy i prosty sposób bez konieczności odwiedzania ambasady danego kraju.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz