google.com, pub-2456296071679977, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-2456296071679977, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Moje szkockie Smaki : Scottish Food diary.

poniedziałek, 1 czerwca 2020

Scottish Food diary.

Nagotowałam się przez cały lockdown (dla mnie skończył się on już 3 tygodnie temu, przynajmniej ten od pracy). Muszę jednak przyznać, że było to bardzo przyjemne i bardzo smaczne zajęcie. Z rutyny gotowania pełnych posiłków co drugi dzień przeszłam na rytm codzienny. Mam nadzieję, że uda mi się go utrzymać i natłok pracy i innych domowych, jak również ogólnorozwojowych obowiązków, mi tego nie zakłuci.

Oczywiście nie samym chlebem człowiek żyje i oprócz pichcenia codziennego obiadku, co jakiś czas, próbowałam wyrwać się na jakąś łąkowo- parkową przygodę.
Szczególnie w tym okresie doceniłam fakt mieszkania z dala od dużego miasta i posiadania własnego ogrodu. W słoneczne ciepłe dni przyjemnie jest wypić kawę we własnym kawałku zieleni. Niech się wtedy chowają wszystkie antypody!
Moją codzienną dietę starałam się urozmaicić i gotować potrawy, które dałyby mi chociaż namiastkę dalekich wypraw.

W mojej kuchni nie zabrakło, oprócz potraw lokalnej kuchni, dań hinduskich, chińskich i tajskich.

Odkryłam też kilka małych przyjemności kulinarnych. Chociaż odkryciem trudno to raczej nazwać. Z pewnością wielu z was takie małe kulinarne ‘rozpieszczacze’ podniebienia są znane.

Do mojej codziennej rutyny weszły tosty z masłem i roztopionym serem cheddar, z dodatkami chutney z mango, czerwonej cebuli, czy też z dodatkiem dżemu malinowego. Tak dobrze przeczytaliście. Ja nie boje się łączyć smaków i wszelkiego rodzaju żółte sery, jak również sery białe o kwaskowym smaku, z dodatkiem dżemu, miodu czy syropu klonowego towarzyszą  mi od wczesnego dzieciństwa. Polecam! To jeden z moich przysmaków śniadaniowych. Zjadany z w ogrodzie z dodatkiem aromatycznej kawy… nie będę kończyć. Sami sobie dopowiedzcie.

Przepis na moje tosty z serem cheddar.

Kromki ciemnego pełnoziarnistego pieczywa wkładam do tostera.

Zarumieniam je mocno. Na tak przygotowany ciepły tost nakładam dość spory kawałek masła i starty na tarce z grubymi oczkami lub pokrojony w kawałki ser. Tosty wkładam do mikrofalówki na 15 sekund. Ser pięknie się roztopi i rozleje po całej powierzchni tostu. 

Pycha!!!


Kilka zdjęć niekoniecznie kulinarnych…


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz