google.com, pub-2456296071679977, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-2456296071679977, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Moje szkockie Smaki : Sałata rzymska na ciepło / Warm romaine lettuce

niedziela, 7 czerwca 2020

Sałata rzymska na ciepło / Warm romaine lettuce

Późna wiosna i początek lata to dla mnie okres, kiedy mam wilczy apetyt na pojawiające się na rynku nowe warzywa. Szczególnie lubię młode ziemniaki z dodatkami takimi jak sadzone jajko czy pieczony kalafior i oczywiście nieodłącznym do tego zestawu kefirem lub maślanką. To jeden z tych smaków, bez którego nie potrafię sobie wyobrazić letnich obiadów.
Podczas mojej ostatniej wizyty na farmie Wester Hardmuir, na której zaopatruje się w większość warzyw i owoców, kupiłam młode ziemniaki. Co prawda nie wyrosły one w Szkocji, ale przyleciały tu z Cypru, ale ich wygląd jak i świadomość, że w tym miejscu sprzedaje się wyłącznie bardzo dobrej jakości produkty, zdecydowały o ich zakupie.
W planach miałam przygotowanie klasycznego zestawu obiadowego, ale po przyjeździe do domu, podczas wypakowywania zakupów ponownie przejrzałam lodówkę. Mój wzrok padł na sałatę rzymską, która kupiłam dzień wcześniej nie do końca mając pomysł na to co z nią zrobię. Ni stąd, ni zowąd przypomniał mi się przepis, na jej przygotowanie, który już wypróbowałam w zeszłym roku. Zmieniłam więc moją koncepcje obiadową i tak młode ziemniaczki wylądowały na talerzu w towarzystwie sałaty rzymskiej na ciepło i kurczaka.
Sałata tak przygotowana jest wręcz stworzona do zaserwowania z młodymi ziemniakami, jak również z dodatkiem chleba czosnkowego lub świeżej bagietki.
Danie to zawiera dodatki, które nieodłącznie kojarzą się z tutejszą kuchnią - boczek i zielony groszek.

Składniki:
2 duże sałaty rzymskie lub 4 mniejsze
250 gram boczku pokrojonego w kawałki
1 szklanka zielonego mrożonego groszku
Sól, pieprz do smaku



Ingredients:
2 large romaine lettuce or 4 smaller
250 grams of bacon cut into pieces
1 cup frozen green peas
Salt, pepper to taste

Przygotowanie
Sałatę dokładnie myje i osuszam wszystkie listki. Na dużą patelnię wrzucam pokrojony w kawałki boczek. Kupiłam boczek pokrojony, co znacznie ułatwiło mi zadanie. Smażę cały czas mieszając, aż się mocno zrumieni.
Groszek zalewam wrzątkiem i odcedzam po jakiś 2 minutach.
Na patelnie z usmażonym boczkiem wkładam liście sałaty, dokładnie mieszam i dodaje groszek. Ponownie mieszam wszystkie składniki dodając świeżo zmielony pieprz i niewielką ilość soli do smaku. Garnek przykrywam pokrywką i dusze przez około 3 minuty. Gdy liście sałaty zmiękną, odstawiam garnek z ognia i serwuję z dodatkiem młodych ziemniaków i kurczaka.
Przyzwyczailiśmy się jeść sałatę głównie na surowo, z dodatkiem różnych warzyw i z pewnością wielu z was takie danie wyda się dziwne, ale zapewniam was, że pierwotnie przygotowywano sałatę na ciepło. Zapewniam was, że sałata rzymska w takim wydaniu jest dużo smaczniejsza. Jeśli nie lubicie boczku to uduście ją na maśle.
Młode ziemniaczki w jej towarzystwie smakowały nieziemsko.  


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz