google.com, pub-2456296071679977, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-2456296071679977, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Moje szkockie Smaki : Eggs mayonnaise

wtorek, 14 kwietnia 2020

Eggs mayonnaise

Z pewnością są wśród was tacy którzy, po Wielkanocny, nie mogą się już patrzeć na jajka. Nie mam im tego za złe. W końcu w te święta jemy ich chyba najwięcej w ciągu roku. W żurku z białą kiełbasą, w sałatce, z majonezem, nadziewane czy też ‘z wody’, z wielkanocną szyneczką, nieodłącznie towarzyszą nam od śniadania po kolacje. 
Na moim stole również ich nie brakuje, we wszystkich wyżej wymienionych postaciach, ale nie tylko z tytułu tych wiosennych świąt. Lubię jajka i chętnie zajadam się wszelkimi potrawami z ich udziałem. Systematycznie co dwa tygodnie kupuje ich około 30 (nie zjadam ich oczywiście sama😊) i zapewniam was, że żadne się jeszcze nie zmarnowało.
Mam to szczęście, że o tzw. rzut kamieniem mam sklep farmerski, w którym mogę kupić jajka organiczne, z wolnego wybiegu, o różnych rozmiarach. Najchętniej nabywam te z dwoma ziółkami. Tym razem przed świętami udało mi się dostać jedynie te o rozmiarze M. Ale to przecież nie o ich rozmiar tu chodzi, tylko o smak.
Czasu mi teraz nie brakuje. Oprócz gotowania, mam go jeszcze sporo na dekorowanie stołu. Każdy posiłek spożywany jest z celebracją, bez pośpiechu, tak jak być powinno. Nie wkładam pudelka z lunchem do torebki, nerwowo zerkając na zegarek. Nie pije w biegu herbaty czy kawy, wysypiam się, chodzę na długie spacery, jeżdżę na rowerze i apetyt (nie tylko na jajka) mi dopisuje.
Jajka z majonezem, prosta pasta, którą znam od zawsze, to doskonały sposób na rozpoczęcie dnia; zarówno celebrowana z trakcie śniadania z przepyszną herbatką jak również jako dodatek do kanapek, które znajdą się w naszym pudełku śniadaniowo- lunchowym.

Składniki na pastę dla 2 osób:
- 4 duże lub 6 średnich jajek
- 8 łyżek majonezu
- szczypiorek z mojego ogródka
- sól, świeżo zmielony pieprz do smaku

Przygotowanie:
Jajka gotujemy na twardo, obieramy ze skorupy i siekamy, ale niezbyt drobno. Ja rozkrajam je na ósemki i kroje w cząstki. Wszystkie składniki wkładam do miski i dokładnie mieszam. Przekładam do mniejszej miseczki i od serca posypuje szczypiorkiem.


Moją dzisiejszą pastę jajeczną podałam z tostami z pełnoziarnistego pieczywa. Często do pasty dodaje mój ulubiony ser cheddar. Ścieram go na tarce z grubymi oczkami. (W takiej wersji, można również kupić ją w tutejszych sklepach). Dzisiaj postanowiłam ser podać na osobnym talerzu. Duże, wyraziste w smaku kawałki sera doskonale współgrają z jajeczną pastą.

Pyszna, aromatyczna, organiczna herbata dopełniła całości śniadania. 

Lubię takie poranki...


Proste śniadanie i słońce za oknem. czegóż chcieć więcej? ...jak najszybszego zakończenia kwarantanny…

Życzę smacznego i dużo zdrowia 😊
 

4 komentarze: